INTEGRATION OF THE STORYTELLING METHOD INTO PROFESSIONAL GERMAN LANGUAGE AND ITS IMPACT ON THE DEVELOPMENT OF SOFT SKILLS

Authors

  • Zuzana Slobodová University of Prešov, Faculty of Arts, Slovakia
  • Marta Vojteková University of Prešov, Faculty of Arts, Slovakia

Keywords:

professional German language, educational process, soft skills, storytelling

Abstract

The paper deals with innovative methods in the teaching of professional German language at the Faculty of Management and Business (FMB) of the University of Prešov (PU) in the study programme Tourism, Hotel Management and Spa. The paper provides information about the specifics, methods, conditions and study materials of the German language course. The paper also focuses on the development of soft skills with an emphasis on communication and an innovative method of storytelling. The aim of our paper is to present the teaching of vocational German at FMB, its specifics, as well as the use of the storytelling method. The method consists in telling stories of travellers from different parts of the world. In this way, we presented students with interesting facts about tourist places, stimulating their emotions, which also led to easier memorization of new information and increased their motivation to learn more about the countries in question. To achieve this goal, we used analysis, synthesis, literature study, exemplification and generalization.

References

GREENE, H.; KOH, K; BONNICI, J.; CHASE, J. 2015. The Value of Storytelling in the Marketing Curriculum. In Journal of the Academy of Business Education. 2015, č. 16, s. 111 – 128. [online] 2015. [cit. 2024-05-06] Dostupné na internete: https://www.proquest.com/docview/1713929970?sourcetype=Scholarly%20Journals

LOCKETT, M. 2007. History of storitelling. From The Basics of Storytelling. [online] 2007. [cit. 2024-05-06] Dostupné na internete: https://www.scribd.com/document/274428326/History-of-Storytelling

MARCIOVÁ, M.; PROCHÁZKOVÁ, Z. 2015. Inovujeme vyučovanie anglického jazyka na prvom stupni ZŠ. [online] 2015. [cit. 2024-05-06] Dostupné na internete: https://archiv.mpc-edu.sk/sites/default/files/publikacie/M_Marciova_Z_Prochazkova_Inovujeme_vyucovanie_AJ_na_1_st_ZS_1.pdf

MAŤKOVÁ, S. 2013. Travel Stories for Tourism Students. Prešov: Bookman.

SLOBODOVÁ, Z. 2020. Cudzie jazyky a ich miesto vo vyučovaní na Fakulte manažmentu Prešovskej univerzity v Prešove. In Jazyk a manažment: ročenka Katedry interkultúrnej komunikácie FM PU v Prešove. [online] 2021, s. 77 – 82. [cit. 2024-05-20] Dostupné na internete: http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Dancisinova3

SLOBODOVÁ, Z. 2021a. Význam cudzích jazykov v oblasti turizmu a manažmentu. In Jazyk a manažment: ročenka Katedry interkultúrnej komunikácie FM PU v Prešove. [online] 2021, s. 62 – 71. [cit. 2024-05-20] Dostupné na internete: https://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Dancisinova4

SLOBODOVÁ, Z. 2021b. Znalosť cudzích jazykov ako predpoklad interkultúrnej komunikácie u študentov ekonomického zamerania. In Forlang: periodický zborník vedeckých príspevkov a odborných článkov z medzinárodnej vedeckej konferencie konanej 23. – 24. júna 2021. Košice: Technická univerzita v Košiciach, s. 391 – 398.

SLOBODOVÁ, Z. 2022a. Inovácia predmetu nemecký jazyk v rámci študijného programu Turizmus, hotelierstvo a kúpeľníctvo prostredníctvom metódy rozprávania príbehov – storytelling. In Udržateľný rozvoj cestovného ruchu z pohľadu teórie a praxe. Nekonferenčný zborník recenzovaných štúdií. 2022, s. 137 – 148. [online] 2024. [cit. 2024-04-21] Dostupné na internete: https://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Senkova3

SLOBODOVÁ, Z. 2022b. Rozprávanie príbehov – storytelling – ako nástroj marketingovej komunikácie na propagáciu kultúrnohistorických miest. In Kultúrno-historické a pútnické miesta – ich význam a propagácia. 2022, s. 171 – 179. Prešov: Bookman.

SLOBODOVÁ, Z. 2022c. Rozprávanie príbehov – storytelling – ako prostriedok interkultúrnej komunikácie v oblasti cestovného ruchu. In Kultúrny transfer v zjednotenej Európe. 2022, s. 197 – 206. Talin: Teadmus.

SLOBODOVÁ, Z. 2023a. Reisegeschichten aus der Slowakei und der deutschsprachigen Ländern. Prešov: Bookman.

SLOBODOVÁ, Z. 2023b. Základná slovná zásoba cestovného ruchu (slovensko-nemecká časť). Grundwortschatz des Tourismus (slowakisch-deutscher Teil). Prešov: Vydavateľstvo

SLOBODOVÁ, Z. 2023c. Methode des Geschichtenerzählens – Storytelling – als Werbemittel für touristische Reiseziele. In Luboslovie. Shumen. 2023, s. 206 – 221. [online] 2023. [cit. 2024-05-19] Dostupné na internete: https://www.shu.bg/wp-content/uploads/file-manager-advanced/users/faculties/fhn/izdaniya/lyuboslovie/2023/luboslovie-23.pdf

SLOBODOVÁ, Z. 2023d. Storytelling method as a marketing communication tool in the tourism industry. Rozprávanie príbehov – storytelling – ako nástroj marketingovej komunikácie v oblasti cestovného ruchu. In Društvena i tehnička istraživanja, roč. 9, č. 1, s. 3 – 14. Kiseljak.

PATÉ, M. 2021. Nemčina pre profesijné účely ako nový trend vo výučbe odbornej nemčiny na vysokých školách ekonomického zamerania. In Jazyk a manažment: ročenka Katedry interkultúrnej komunikácie FM PU v Prešove. [online] 2021, s. 25 – 35. [cit. 2024-05-20] Dostupné na internete: https://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Dancisinova4

Prešovskej univerzity. [online] 2023. [cit. 2024-05-14] Dostupné na internete: http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Slobodova2

Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky. Učenie sa, vyučovanie, hodnotenie. 2017. Bratislava: Štátny pedagogický ústav. [online] 2017. [cit. 2024-05-06] Dostupné na internete: https://www.statpedu.sk/files/sk/publikacna-cinnost/publikacie/serr_tlac-indd.pdf

Prešovská univerzita v Prešove. 2024. Študijné programy. [online] 2024. [cit. 2024-04-21] Dostupné na internete: https://student.unipo.sk/maisportal/studijneProgramy.mais

VOJTILOVÁ, V.; BIRKNEROVÁ, Z.; ČIGARSKÁ, B., N. 2022. Dôležitosť soft skills v procesoch manažmentu. In Journal of Global Science. [online] 2022, s. 1 – 9. [cit. 2024-05-28] Dostupné na internete: https://jogsc.com/pdf/2022/2/dolezitost.pdf

Downloads

Published

2024-10-22

How to Cite

Slobodová, Z., & Vojteková, M. (2024). INTEGRATION OF THE STORYTELLING METHOD INTO PROFESSIONAL GERMAN LANGUAGE AND ITS IMPACT ON THE DEVELOPMENT OF SOFT SKILLS. Apps - Academic Journal of Applied Linguistics and Languages, 2(2), 7–15. Retrieved from https://ojs.tuzvo.sk/index.php/apps/article/view/125